Articolul precedent |
Articolul urmator |
543 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-06 12:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01+13+94(38) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171) |
Istoria generală (3880) |
SM ISO690:2012 CUŞCĂ, Valentin. Unele particularităţi în evoluţia valorilor politice, educaţionale şi juridice în Grecia antică şi în perioada contemporană (Studiu comparatist în baza surselor filosofice şi literare).. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 96-105. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01+13+94(38) | ||||||
Pag. 96-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The author analyzes in a comparative context the evolution of political, educational and legal values in Greek antiquity and in the contemporary world. The similarities and differences in the historical context of these values are highlighted. The contradictory character in the evolution of given values is examined, in fact that positive values (democracy, freedom, justice, truth, morality, faith, etc.) coexist with their antipodes (tyranny, slavery, inequity, falsehood, amorality, arrogance). This creates multiple confusions and difficulties in the sphere of social life. In conclusion - the contradictory evolution of the nominalized values represents a dialectical relationship between perennial (truth, beauty, good) and what is variable depending on the era (behavior, political structures, aesthetic tastes, educational methodologies, etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie political values, educational values, educational ideal, social structure, non-value |
||||||
|