Activitățile de explorare/ investigare-modalități eficiente de stimulare a curiozității copiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
526 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 11:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:373.2 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3998)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2078)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, CARAIANI, Natalia. Activitățile de explorare/ investigare-modalități eficiente de stimulare a curiozității copiilor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 158-163. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.1, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Activitățile de explorare/ investigare-modalități eficiente de stimulare a curiozității copiilor

CZU: 37.015.3:373.2

Pag. 158-163

Gînju Stela1, Caraiani Natalia2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Direcția Învățământ, Tineret și Sport Rîșcani
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2020


Rezumat

This article explores the role of various activities that stimulate exploration and investigation, in order to nurture the curiosity of young children. The author focuses on kids between 4-5 years old, when they are most prone to ask „Why?‟, about anything. This paper is trying to answer the following questions: Does the frequency of the questions change depending on who the child is interacting with (i.e. teachers, parents, classmates, friends)? Does the type of questions differ based on who the child is asking? What types of activities have the most engagement from the child? The author describes and analyzes the theories that this research is based on, showing how they can be integrated into games and other various activities for children. In conclusion, the author exemplifies the most efficient ways of stimulating the child‟s curiosity.

Cuvinte-cheie
curiosity exploration/investigation early age