Articolul precedent |
Articolul urmator |
404 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-28 17:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1 (48) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Valentina, VRĂJMAȘU, Mariana. Abordări didactice pentru formarea competenței de producere a mesajelor scrise în situații de comunicare la elevii nivelului primar de învățământ. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 308-311. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1 | ||||||
Pag. 308-311 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article we aim to research how we can streamline the formation of the competence to produce written messages to primary school students. The research results confirm that most teachers consider that the correct choice, formulation and analysis of the title of the composition, the practice of writing texts, compliance with the structural algorithm, but also the selection and application of teaching methods, recommended in composition lessons, contribute to streamlining skills training. production of written messages to primary school students. This specific competence is an important one and must be formed in the students of the primary level of gradual education, with a lot of responsibility and perseverance. |
||||||
Cuvinte-cheie drafting the text, composition technique, the structural algorithm, teaching methods. Modernizarea procesului educațional la nivelul învățământului primar include și dezvoltarea competențelor comunicative scrise |
||||||
|