Articolul precedent |
Articolul urmator |
378 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-23 18:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
7.011:378.147 (1) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
SM ISO690:2012 HADJI-BANDALAC, Mariana. Abordări interdisciplinare axate pe dezvoltarea limbajului vizual. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 67-72. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 7.011:378.147 | ||||||
Pag. 67-72 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper represents an overall perspective and connection of practical and scientific activities, methodologies and theories in the perception and artistic experimentation focused on the development of visual language for student architects. For the student architect, the visual language is a form of expression and perception of the space world. Currently, the concern of representations and contemporary visual communication in the process of specific activities in education pursues the purpose of developing and capitalizing on the creative potential of the student architect in the context of visual language formation. |
||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinary approaches, visual language, visual perception, visual education, code, architect students. |
||||||
|