Abordări interdisciplinare axate pe dezvoltarea limbajului vizual
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
377 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-23 18:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.011:378.147 (1)
Theory and philosophy of art. Principles of design, proportion, optical effect (108)
Higher education. Universities. Academic study (2562)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. Abordări interdisciplinare axate pe dezvoltarea limbajului vizual. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 67-72. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Abordări interdisciplinare axate pe dezvoltarea limbajului vizual

CZU: 7.011:378.147

Pag. 67-72

Hadji-Bandalac Mariana12
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

This paper represents an overall perspective and connection of practical and scientific activities, methodologies and theories in the perception and artistic experimentation focused on the development of visual language for student architects. For the student architect, the visual language is a form of expression and perception of the space world. Currently, the concern of representations and contemporary visual communication in the process of specific activities in education pursues the purpose of developing and capitalizing on the creative potential of the student architect in the context of visual language formation.

Cuvinte-cheie
interdisciplinary approaches, visual language, visual perception, visual education, code, architect students.