Particularitățile vorbirii elevilor cu insuficiențe mentale severe și asociate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
373 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 19:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (57)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
ZUBENSCHI, Ecaterina. Particularitățile vorbirii elevilor cu insuficiențe mentale severe și asociate. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 259-264. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Particularitățile vorbirii elevilor cu insuficiențe mentale severe și asociate

CZU: 376.4

Pag. 259-264

Zubenschi Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The speech system includes all forms of language, specific to human communication. By systemic non-development of speech, is meant such a disorder in speech development, which is characterized simultaneously by the absence or insufficient formation of the entire speech system: oral, non-verbal, paraverbal, written. Systemic speech non-development is characteristic of children with severe mental impairment, whose speech development is manifested by the inability to operate with oral and non-verbal language, especially by inability to operate with linguistic means of communication (phonetic, lexical and grammatical), expressed by obvious mental disorders, perception, transmission, reception, decoding, interpreting speech messages.

Cuvinte-cheie
disability (insufficiency), systematic non-developement of speech (NSV), congenital malformations syndroms, prosody and speech dynamics (tempo, rhythm, intonation, voice), verbal praxis