Disciplina școlară educație tehnologică în ciclul primar și rolul ei în dezvoltarea personalității elevului de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
969 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-03 15:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.035.3 (8)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2078)
SM ISO690:2012
LUNGU, Polina. Disciplina școlară educație tehnologică în ciclul primar și rolul ei în dezvoltarea personalității elevului de vârstă școlară mică . In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 176-183. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Disciplina școlară educație tehnologică în ciclul primar și rolul ei în dezvoltarea personalității elevului de vârstă școlară mică

School discipline technology education in the primary cycle and its role in the development of the young pupil's personality

CZU: 373.3.035.3

Pag. 176-183

Lungu Polina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Educaţia tehnologică este indispensabilă pentru societatea actuală. Curriculumul reconceptualizat la Educația tehnologică, prin varietatea modulelor propuse spre studiere, oferă posibilități extinse de formare a competențelor specifice disciplinei, de dezvoltare multilaterală a personalității elevului de vârstă școlară mică și integrare a acestuia în societate. Din acest considerent, putem afirma că disciplina școlară Educație tehnologică prin caracterul său specific inter- și transdisciplinar, dar totodată și prin caracterul dual: teoretico-practic, știinţific și tehnologic, asigură transferul cunoștințelor teoretice în cunoștințe practice, funcționale și contribuie la realizarea pilonilor fundamentali ai educației: „a învăţa să ştii”, „a învăţa să faci”, „a învăţa să fii”, „a învăţa regulile convieţuirii”. În articolul de față se demonstrează influența pozitivă a disciplinei Educație tehnologică asupra personalității absolventului claselor primare, se prezintă argumente privind utilitatea predării-învățării fiecărui modul propus spre studiere pe parcursul învățământului primar.

The Technology education is essential for modern society. The reconceptualized curriculum in the field of Technology education, through the variety of modules proposed for study, offers broader opportunities for learning specific discipline competencies for the multilateral development of a young pupil’s personality and his / her integration into society. According to this, we can affirm that the school discipline Technology education, due to its specific interdisciplinary and transdisciplinary nature, and also, due to its dual nature: theoretical-practical, scientific and technological, ensures the transfer of theoretical knowledge into practical, functional and contributes to the implementation of the basic pillars of education: ”learn to know”, ”learn to do”, ”learn to be”, ”learn the rules of coexistence”. The article shows the positive influence of the school discipline Technology education on the personality of an elementary school graduate, provides arguments in favor of the usefulness of teaching – learning each module, proposed for study within primary school.

Cuvinte-cheie
educaţie tehnologică, competență școlară, curriculum disciplinar, învăţământ primar,

technology education, school competencies, disciplinary curriculum, primary school