Ce este proprietatea intelectuală?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
547 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 14:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.77 (665)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1292)
SM ISO690:2012
MOISEI, Andrei. Ce este proprietatea intelectuală? In: Intellectus, 2020, nr. 1-2, pp. 28-32. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Ce este proprietatea intelectuală?

What is Intellectual Property?

CZU: 347.77

Pag. 28-32

Moisei Andrei
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 6 august 2020


Rezumat

Trăim în perioada în care nu este conștientizată pe deplin importanţa proprietatăţii intelectuale. Din această cauză proprietatea intelectuală nu este utilizată efectiv în mediul de afaceri ca generator de profi turi. Trecerea la economia de piaţă a contribuit la reorientarea politicilor statului și a cadrului normativ către standardele internaţionale în domeniul afacerilor. Acestei transformări însă nu a fost supusă și mentalitatea persoanelor implicate în domeniul dat. În mare parte, producătorii continuă să activeze sub imperiul principiilor vechi de dezvoltare a afacerilor, caracterizate prin monopol, defi cit și lipsa segmentului concurenţial. Anume în asemenea condiţii lupta pentru un loc pe piaţă și pentru atragerea consumatorilor îi determină pe aceștia să se dedea la fapte de înșelăciune. Puţini dintre ei stăpânesc instrumentele legale ale luptei concurenţiale, fapt ce diminuează rolul proprietăţii intelectuale în soluţionarea acestor probleme.

We live in a time when the importance of intellectual property is not fully realized. Because of this, intellectual property is not effi ciently used in the business environment as a profi t generator. The transition to a market economy has contributed to the reorientation of state policies and the regulatory framework towards international business standards. However, the mentality of the people involved in this field was not subjected to this transformation. For the most part, producers continue to operate under the old principles of business development, characterized by monopoly, defi cit and lack of competitive segment. It is in such conditions that the struggle for a place on the market and for attracting consumers causes them to commit frauds. Few of them master the legal tools of the competitive struggle, which diminishes the role of intellectual property in solving these problems.

Cuvinte-cheie
proprietatea intelectuală, obiecte ale proprietăţii intelectuale, concurenţă, economie de piaţă, creaţie intelectuală, rezultat al creaţiei intelectuale,

intellectual property, intellectual property objects, Competition, market economy, intellectual creation, result of intellectual creation