Rolul marketingului în vederea motivării și menținerii angajaților la întreprindere
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
528 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 12:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[658.8:331.101.3] (1)
Vânzare. Desfacere. Marketing. Repartiție (88)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (388)
SM ISO690:2012
SLUTU, Rodica. Rolul marketingului în vederea motivării și menținerii angajaților la întreprindere. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 9, 11 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 9, pp. 99-104. ISBN 978-9975-50-243-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 9, 2019
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
9, Bălți, Moldova, 11 octombrie 2019

Rolul marketingului în vederea motivării și menținerii angajaților la întreprindere

CZU: [658.8:331.101.3]

Pag. 99-104

Slutu Rodica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2020


Rezumat

This article makes an overview of different opinions about the marketing of human resources and its importance in persuading the employees not to leave the company they are working for. Human resources marketing is human resources department’s objective. It helps a company to employ qualified staff and to create conditions for the existing employees not to leave it. We strongly believe that the efficient work of human resouces department can lead to the prosperity of the company. This department can make use of some marketing strategies, policies and techniques to spot out the employees’ needs for the most efficient work for the benefit of the company. 

Cuvinte-cheie
marketing of human resources, external marketing, internal marketing, market segmentation, company’s image