Dezvoltarea abilităților cadrului didactic de a crește competența socială și emoțională a copiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
904 109
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-16 13:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04 (274)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (261)
SM ISO690:2012
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Dezvoltarea abilităților cadrului didactic de a crește competența socială și emoțională a copiilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 459-469. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Dezvoltarea abilităților cadrului didactic de a crește competența socială și emoțională a copiilor

Teacher's skills in increasing the social and emotional competence of children

CZU: 37.04

Pag. 459-469

Ohrimenco (Boţan) Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2020


Rezumat

The socio-emotional development represents the foundation of relationships and interactions which give meaning to the experiences of children at home, kindergarten and community. The socio-emotional development of children is the way of expressing feelings, emotions; developing personal relationships that later define him/her as an adult; it influences their cognitive and motor evolution, the enrichment of the language. Both dimensions complement each other and are interdependent. Successful social interactions make it possible to develop a positive self-image and self-control. Parents and educators, through their activities, can support and provide children with opportunities to help develop socio-emotional skills.

Dezvoltarea socio-emoțională reprezintă fundamentul relațiilor și interacțiunilor care dau sens experiențelor copiilor acasă, la grădiniță și în comunitate. Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor este modul de exprimare a sentimentelor, emoțiilor; dezvoltarea relațiilor personale care ulterior îl definesc ca adult; influențează evoluția lor cognitivă și motorie, îmbogățirea limbajului. Ambele dimensiuni se completează reciproc și sunt interdependente. Interacțiunile sociale de succes fac posibilă dezvoltarea unei imagini de sine pozitive și a autocontrolului. Părinții și educatorii, prin activitățile lor, pot susține și oferi copiilor oportunități pentru a ajuta la dezvoltarea abilităților socio-emoționale.

Cuvinte-cheie
Socio-emotional development, emotional skills, social skills,

dezvoltare socio-emoțională, abilități emoționale, abilități sociale