Relația dintre comunicarea părinte – copil și stima de sine la preadolescenți.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1296 165
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 13:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:37.018.1 (5)
Psihologie (3397)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BRATU, Rodica. Relația dintre comunicarea părinte – copil și stima de sine la preadolescenți.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 1-2(36), pp. 3-13. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3941568
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1-2(36) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Relația dintre comunicarea părinte – copil și stima de sine la preadolescenți.

The relationship between parent – child communication and self - esteem in preadolescents.

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3941568
CZU: 159.922.7:37.018.1

Pag. 3-13

Bratu Rodica
 
Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, Bacau
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2020


Rezumat

Comunicarea și relaţiile cu părinţii lasă amprente în formarea stimei de sine la copii. Cercetările atestă o interdependență dintre comunicarea părinte-copil și formarea stimei de sine. Studiul a fost realizat pe 205 preadolescenți. Analiza statistică a rezultatelor a evidențiat că peste 80 % dintre preadolescenți au relații bune cu părinții și comunicare la nivel înalt. Totodată preadolescenții mai frecvent după ajutor apelează la mamă. Din numărul de subiecți examinați cca. 85% au nivel înalt și mediu al stimei de sine și numai 15% au nivel scăzut al stimei de sine. Rezultatele cercetării au relevat următoarele: cu cât nivelul de comunicare dintre părinte și copil este mai scăzut, cu atât nivelul stimei de sine este mai scăzut la preadolescent.

Communication and relationships with parents leave their mark on the formation of self-esteem in children. Research shows an interdependence between parent-child communication and self-esteem. The study was conducted on 205 preadolescents. Statistical analysis of the results showed that over 80% of preadolescents have good relationships with parents and high-level communication. At the same time, preadolescents turn to their mother more often for help. From the number of subjects examined, approx. 85% have high and medium self-esteem and only 15% have low self-esteem. The results of the research revealed the following: the lower the level of communication between parent and child, the lower the level of self-esteem in preadolescents.

Cuvinte-cheie
climat educativ familial, comunicare părinte-copil, stimă de sine, preadolescent,

educational family climate, communication parent-child, self-esteem, preadolescent