Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
905 98 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 21:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:37.011.3:376 (1) |
Psihologie (3362) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (590) |
SM ISO690:2012 SANDULEAC, Sergiu, PLĂMĂDEALĂ, Victoria. Stresul la cadrele didactice din învățământul special și cel de masă din perspectiva securității psihologice. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 1-2(36), pp. 29-39. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3941605 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1-2(36) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3941605 | ||||||
CZU: 159.942:37.011.3:376 | ||||||
Pag. 29-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Securitatea psihologică reprezintă un concept destul de puțin studiat la momentul de față și reprezintă o stare în care o persoană percepe că mediul său este în siguranță și nu prezintă pericole și amenințări. Persoanele care se simt psihologic sigure, percep, de obicei, că mediul în care trăiesc este sigur din punct de vedere emoțional, adică fără daune emoționale. Insecuritatea psihologică se materializează sub forma diverselor probleme de ordin psihologic ce au la bază anume mecanisme înrudite cu securitatea psihologică. Unul din aceste mecanisme o reprezintă percepția stresului la cadrele didactice ce prezintă o problemă stringentă în cadrul învățământului contemporan. Articolul de față este un studiu comparativ ce dezvăluie problema percepției stresului la cadrele didactice din cadrul învățământului special și cel de masă. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 62 de profesori, dintre care 31 persoane din învățământul special și 31 persoane din învățământul de masă, 31 persoane cu vechime în muncă până la 18 ani şi 31 persoane cu experienţă didactică peste la 18 ani, cu vârsta cuprinsă între 27-60 ani. Rezultatele cercetării ne-au permis să constatăm diferențe semnificative a percepției stresului la cadrele didactice cu o vechime mai mică de 18 ani din învățământul de masă comparativ cu cadrele didactice din învățământul special. Cadrele didactice cu o vechime mai mică de 18 ani din învățământul special resimt stresul în mai mare măsură decât cele din învățământul de masă. Situația este, însă, contrar opusă în cazul cadrelor didactice cu o vechime de peste 18 ani. În contextul dat sunt necesare programe psihologice de intervenție orientate spre depășirea stresului ținând cont de vechimea în muncă și tipul de învățământ, care ar permite creștere calității procesului educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie stres, coping, învăţământ, cadre didactice, stress, copping, education, teachers |
||||||
|