The ethiopian community of Israel: the relation between language and reading development, and the integration of new immigrants in school organizational structure
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
736 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-30 19:31
SM ISO690:2012
BAHAR, Shoulamit, ŞTEFÎRŢA, Adelina. The ethiopian community of Israel: the relation between language and reading development, and the integration of new immigrants in school organizational structure. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 273-285. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

The ethiopian community of Israel: the relation between language and reading development, and the integration of new immigrants in school organizational structure

Comunitatea etiopiană în Israel: relația dintre limbă, dezvoltarea citirii și integrarea imigranților noi în structura organizatorică a școlii


Pag. 273-285

Bahar Shoulamit, Ştefîrţa Adelina
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2018


Rezumat

Children of Ethiopian background (13, 668) represent 0.7% of all the students in the entire educational system (1, 841, 000). From within this number 6, 842 children (0.2%) are in compulsory kindergarten; 6, 042 (0.8%) are in primary school; 4, 200 (1.7%) are in intermediate school and 3, 403 (1.0%) are in high school. (Taken from Education Department data updated in the years 2004-5).  More than 72% of Ethiopian children were raised in families living under the poverty line, according to data published by the Israeli Government.More than 70% of them spent their critical developmental years in the environments of caravan sites, absorption centers and poor neighborhoods.  40% of Ethiopian children under the age of 4 years old have never been in any sort of educational framework in their life , compared to 95% of other children living in Israel. This  data puts Ethiopian children at a lower , disadvantaged starting point in comparison to the rest of the children , even before the start compulsory kindergarten. With regards to primary school, hundreds of children between the ages of 6-12 are not present at school on a regular basis. 32% of Ethiopian children in grades 2-5 have significant difficulty reading and writing. More than 17% of these children (approx. 2000) drop out of the system and don't take part in any form of educational framework. (as taken from statistical data of the Education Department). From the population of Ethiopian children only 17% completed high school in 1997 with a matriculation certificate, which is an essential condition for continuing studies. This given is the lowest of all the ethnic groups in Israel, except the Bedouin of the Negev.

Copiii etiopieni (13,668) reprezintă 0,7% din totalul elevilor din întregul sistem educațional (1, 841,000). Din în acest număr 6,842 copii (0,2%) sunt la grădiniță obligatorie; 6,042 (0,8%) sunt în școala primară; 4,200 (1,7%) sunt în școala intermediară și 3,403 (1,0%) sunt în liceu (Datele Departamentului Educație actualizate în anii 2004-2005).  Mai mult de 72% dintre copiii etiopieni au fost crescuți în familii care trăiesc sub pragul sărăciei, potrivit datelor publicate de Guvernul Israelului. Mai mult de 70% dintre ei au petrecut ani critici de dezvoltare în mediile de amplasamente pentru caravane, centre de absorbție și cartiere sărace.  40% dintre copiii etiopieni sub vârsta de 4 ani nu au fost în nici un fel de mediu educațional, în comparație cu 95% din copii care trăiesc în Israel și sunt integrați în învățământ. Aceste lucruri îi plasează pe copiii etiopieni într-o poziție dezavantajată în comparație cu restul copiilor, chiar înainte de începerea frecventării obligatorii a grădiniței. În ceea ce privește școala primară, sute de copii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani nu frecventează regulat școala. 32% din copiii etiopieni în clasele a 2-a – a 5-a au dificultăți semnificative de citire și scriere. Mai mult de 17% dintre acești copii (aprox. 2000) se află în afara sistemului și nu frecventează nici o formă de învățământ (cum reiese din datele statistice ale Departamentului de Educație). Din populația de copii etiopieni doar 17% au terminat liceul în 1997, cu un certificat de absolvire, care este o condiție esențială pentru continuarea studiilor. Acest lucru se referă la cel mai mic dintre toate grupurile etnice din Israel, cu excepția beduinii din Negev.

Cuvinte-cheie
children, integration, immigrants, language, reading, writing, school,

Ethiopian community