Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1581 192 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 14:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:371.12 (12) |
Психология (3397) |
Воспитание. Обучение. Образование (14334) |
SM ISO690:2012 GLAVAN, Aurelia. Evaluarea epuizării profesionale (sindromul Burnout) la persoanele cu profesii din domeniul educaţional . In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 212-218. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.942:371.12 | |||||||
Pag. 212-218 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Cadrele didactice înregistrează niveluri de stres mai crescute decât alte categorii profesionale. Cercetătorii arată că, în Europa de Est şi în cea de Vest, doua treimi dintre cadrele didactice sunt afectate de stresul profesional, iar o treime prezintă simptome evidente de ardere emoţională. Cercetările au precizat faptul că epuizarea profesională (sindromul Burnout) este un proces de stres particular, legat de exigenţele muncii şi de condiţiile de muncă. În studiul realizat, ne-am propus abordarea psihologică a sindromului epuizării profesionale (Burnout) la persoanele cu profesii din domeniul educaţional prin metoda chestionării. În urma analizei datelor venim cu unele recomandări practice pentru angajaţii din sistemul educaţional. |
|||||||
Cuvinte-cheie anxietate, autoeficacitate, ardere emoţională, burnout (epuizare profesională), depersonalizarea relaţiilor interpersonale, implicare profesională, stresori, stres perceput, stimă de sine |
|||||||
|