Noi viziuni asupra familiei care are în componenţă copii cu dizabilităţi
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
52 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-27 11:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[316.356.2+316.344.6]-053.2 (1)
Социальная структура. Общество как социальная система (1018)
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia, MUNTEANU, Natalia. Noi viziuni asupra familiei care are în componenţă copii cu dizabilităţi. In: Perspectivele de rezilienţă a familiei în contextul multiplelor crize, Ed. 10, 11 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Stratum Plus, 2024, Ediţia 10, pp. 129-137. ISBN 978-9975-3651-5-4. DOI: https://doi.org/10.55086/PRFCMCX129138
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele de rezilienţă a familiei în contextul multiplelor crize
Ediţia 10, 2024
Conferința "Perspectivele de rezilienţă a familiei în contextul multiplelor crize"
10, Chişinău, Moldova, 11 mai 2023

Noi viziuni asupra familiei care are în componenţă copii cu dizabilităţi

New visions of the family with children with disabilities

DOI:https://doi.org/10.55086/PRFCMCX129138
CZU: [316.356.2+316.344.6]-053.2

Pag. 129-137

Racu Aurelia1, Munteanu Natalia2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2024


Rezumat

Familia reprezintă prima şi cea mai importantă instituţie socială cu rol deosebit în educarea copilului. Rolul ei ca factor socializator a fost pe larg analizat în literatura de specialitate, oferite de cercetările sociologice şi pedagogice în legătură cu factorii de risc familiali care determină apariţia şi structurarea devierilor comportamentale la copii. Procesul formării familiei sau al destrămării acesteia, specifi cul educării copiilor în sânul familiei, particularităţile relaţiilor între soţi şi cauzele confl ictelor în familie, legătura generaţiilor în familie, factorii socio-economici şi socio-culturali care determină modul de viaţă în familie — acestea sunt doar unele dintre multiplele probleme care fac obiectul cercetărilor sociologice. Ca verigă principală a societăţii, studierea familiei prezintă un interes major atât teoretic, cât şi practic.

The family is the fi rst and most important social institution with a special role in the upbringing of the child. Its role as a socializing factor has been extensively analyzed in the literature, off ered by sociological and pedagogical researches in relation to family risk factors that determine the emergence and structuring of behavioral deviations in children. The process of family formation or family breakdown, the specifi cs of raising children within the family, the peculiarities of the relationship between spouses and the causes of confl ict in the family, the link between the generations in the family, the socio-economic and sociocultural factors that determine the way of life in the family — these are just some of the many issues that are the subject of sociological research. As the main link in society, the study of the family is of major theoretical and practical interest.

Cuvinte-cheie
cerinţe educaţionale speciale, copii cu dizabilităţi, familia, incluziune, partenriat,

special educational needs, children with disabilities, family, inclusion, partnership