Modalităţi de eficientizare a parteneriatelor educaţionale în condiţiile provocărilor societale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
92 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 16:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (700)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3998)
SM ISO690:2012
TABITA, Mihai. Modalităţi de eficientizare a parteneriatelor educaţionale în condiţiile provocărilor societale. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 83-87. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470

Modalităţi de eficientizare a parteneriatelor educaţionale în condiţiile provocărilor societale

Ways to make educational partnerships more efficient in the conditions of societal challenges

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.12
CZU: 37.018

Pag. 83-87

Tabita Mihai
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 februarie 2024


Rezumat

Articolul pune în atenția cititorilor modalităţi de eficientizare a parteneriatelor educaţionale ca răspuns la provocările societale actuale. Acestea necesită un angajament constant şi o abordare cooperativă din partea tututor agenţilor implicaţi în parteneriate (şcoală-familie-comunitate). Pentru maximizarea beneficiilor parteneriatelor educaţionale în condiţiile provocărilor societale este importantă crearea unui mediu deschis şi colaborativ în care să existe încredere între părţile implicate, să fie împărtăşite bunele practice cu alţi actori din domeniul educaţional, să existe respectarea angajamentelor asumate a proceselor decizionale, integrarea tehnologiei în procesul educaţional şi în gestionarea parteneriatelor, organizarea de ateliere, cursuri şi a altor activităţi de formare pentru îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin intermediul parteneriatelor educaţionale, care au obiective clare şi măsurabile pentru parteneriat. Prin implementarea acestor strategii bine planificate şi adaptate contextului provocărilor societale se poate face eficientizarea parteneriatelor educaţionale.

The article highlights ways to streamline educational partnerships in response to current societal challenges. They require constant commitment and a cooperative approach from all agents involved in partnerships (schoolfamily-community). In order to maximize the benefits of educational partnerships in the conditions of societal challenges, it is important to create an open and collaborative environment in which there is trust between the parties involved, to share good practices with other actors in the educational field, to respect the assumed commitments of decision-making processes, the integration of technology in the educational process and in the management of partnerships, the organization of workshops, courses and other training activities to improve the quality of education through educational partnerships, which have clear and measurable objectives for the partnership. By implementing these well-planned strategies adapted to the context of societal challenges, educational partnerships can be made more efficient.

Cuvinte-cheie
parteneriate educaționale, şcoală, familie, comunitate, provocări societale,

educational partnerships, school, family, community, societal challenges