Aspecte ale integrării timpurii a copiilor cu autism în învățământul de masă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
168 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (712)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656)
SM ISO690:2012
LUPUȘOR, Roxana-Monica. Aspecte ale integrării timpurii a copiilor cu autism în învățământul de masă . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 87-90. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397721
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Aspecte ale integrării timpurii a copiilor cu autism în învățământul de masă

Aspects of Early Integration in Mass Education for Autistic Children

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397721
CZU: 376

Pag. 87-90

Lupușor Roxana-Monica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Integrarea de la vârste mici a copiilor cu autism permite educarea acestora într-un mediu stimulativ, creat/asigurat pe baza principiilor designului universal prin susținerea ritmului și stilului de învățare al fiecăruia. Simpla plasare a copiilor cu cerințe speciale de dezvoltare în același mediu cu semenii lor tipici nu produce rezultate pozitive decât în condițiile planificării unor intervenții centrate pe potențialul și cerințele copiilor. În funcție de cerințele și prioritățile individuale ale copiilor de vârstă mică și ale familiilor lor, procesul de integrare implică abordarea și suportul adaptat nevoilor educaționale, care ia în considerare toate particularitățile și necesitățile de dezvoltare.

The integration of children with autism from a young age allows them to be educated in a stimulating environment, which was created/secured based on the principles of universal design by supporting the rhythm and learning style of each one. We emphasize that simply placing children with special developmental needs in the same environment as their typical peers does not produce positive results, except in the conditions of intervention planning, centered on the children’s potential and requirements. Depending on the individual requirements and priorities of young children and their families, the implementation of the integration process involves an approach and support adapted to the educational needs that takes into account all the particularities and developmental needs.

Cuvinte-cheie
educaţie timpurie, integrare, autism, parcurs educațional, adaptare socială,

early education, integration, autism, educational path, social adaptation