Mentoratul academic în învățământul ingineresc – mecanism de actualizare a demersului didactic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
148 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 20:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091 (55)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
SM ISO690:2012
GOGOI, Elena, DANDARA, Otilia. Mentoratul academic în învățământul ingineresc – mecanism de actualizare a demersului didactic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 2-5. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8289007
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455

Mentoratul academic în învățământul ingineresc – mecanism de actualizare a demersului didactic

Academic Mentorship in Engineering Education: a Mechanism for the Improvement of the Teaching Activity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8289007
CZU: 378.091

Pag. 2-5

Gogoi Elena1, Dandara Otilia2
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2023


Rezumat

Scopul acestui studiu vizează investigarea mentoratului în calitate de mecanism de îmbunătățire a competențelor profesionale ale cadrelor didactice din învățământul superior ingineresc. Prin implementarea mentoratului în programele de formare profesională continuă, ca platformă de învățare de la colegii mai experimentați, se urmărește fortificarea relațiilor de colaborare între colegi, sporirea vizibilității instituției, dar și a prestigiului carierei didactice. De asemenea, programele de mentorat reprezintă un fundament de împărtășire a cunoștințelor și experiențelor între profesori cu diferită experiență didactică, orientându-se spre creșterea performanței didactice.

The purpose of this study is to investigate mentorship as a mechanism for the improvement of teachers’ professional skills in higher engineering education. By implementing mentoring in further education programs as a learning platform involving more experienced colleagues we aim to strengthen collaborative relationships between colleagues and increase both the visibility of the institution and the prestige of the teaching career. Mentoring programs are also a foundation for sharing knowledge and expertise between teachers/lecturers with different teaching experience, aiming at increasing teaching performance.

Cuvinte-cheie
actualizare, beneficii, socializare, mentorat, reţea de învăţare, cultura organizaţională,

update, benefits, socialization, mentoring, learning network, organizational culture