Competența de luare a deciziilor, pe înțelesul cadrelor didactice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
118 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Организация обучения (533)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena, NAHABA, Lilia. Competența de luare a deciziilor, pe înțelesul cadrelor didactice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 17-22. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8289405
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455

Competența de luare a deciziilor, pe înțelesul cadrelor didactice

The Decision-Making Competence Explained to Teachers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8289405
CZU: 37.091

Pag. 17-22

Creangă (Davidescu) Elena1, Nahaba Lilia2
 
1 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2023


Rezumat

În articol sunt elucidate esența și structura competenței de luare a deciziilor. Deși majoritatea deciziilor noastre par banale și nu au un impact de durată, multe pot să ne schimbe semnificativ viața. Școala contemporană trebuie să facă față provocărilor legate de globalizare și de incertitudinile caracteristice economiei de piață, determinând mai multe transformări în educație. Una dintre ele ține de valorificarea caracterului prospectiv al educației: proiectarea, organizarea și structurarea demersului la clasă în concordanță cu solicitările prezentului, dar mai ales cu trăsăturile definitorii ale societății viitorului, ceea ce presupune un proces de luare a deciziei din partea cadrului didactic, pentru a nu opune rezistență schimbărilor.

The article elucidates the essence and structure of the decision-making competence in a manner that may be easily accessible to teachers. Decision-making is an important life skill: while most decisions we make are trivial and do not have a lasting impact, others may change our lives in a major way. Today’s schools must face the challenges related to globalization and the uncertainties of a market economy, which cause even more changes in education. One of these challenges is to explore the prospective nature of education: the design, organization, and structuring of the chosen educational approach in accordance with the demands of the present day, but, above all, in coordination with the defining features of the society of the future, which requires the teachers to be immersed in a permanent decision-making process in order not to resist change.

Cuvinte-cheie
schimbare, decizie, luarea deciziilor, competența de luare a deciziilor,

changes, decision, decision-making, decision-making competence