Content of learning and education for adults from curricular perspective
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
256 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-11 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.71:37.016 (3)
Внешкольное общее образование. Самообразование (211)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
ŢURCANU, Carolina, GUŢU, Vladimir. Content of learning and education for adults from curricular perspective. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 42-49. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405401
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Content of learning and education for adults from curricular perspective

Conţinutul învăţării şi educaţiei adulţilor din perspectiva curriculară

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405401
CZU: 374.71:37.016

Pag. 42-49

Ţurcanu Carolina, Guţu Vladimir
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

This article addresses the issue of design, organization and implementation of adults’ learning and education contents from a curricular perspective in formal and non-formal education. It bases a concept and the structure of contents for adults’ learning related to the fields, profiles and types of formal and non-formal activities, in which adults are included. It identifies a set of principles and procedures specific to the organization of contents in the diversification of forms, technologies and purposes of adults’ training and education. Emphasis is placed on the organization and structuring of contents in relation to the form of educational process organization (formal-non-formal education), the type of learning and education (professionalization, lifelong vocational training, qualification, retraining, personal development, etc.); projected/expected outcomes, largely determined by the educational needs of adults.

În articol este abordată problema privind proiectarea, organizarea şi implementarea conţinuturilor învăţării şi educaţiei adulţilor din perspectiva curriculară în cadrul învăţământului formal şi nonformal. Se fundamentează un concept şi structura conţinuturilor pentru învăţarea şi educaţia adulţilor raportată la domenii, profiluri şi tipuri de activităţi formale şi nonformale, în care sunt incluşi adulţii. Se identifică un ansamblu de principii şi proceduri specifice organizării conţinuturilor în cadrul diversificării formelor, tehnologiilor şi a finalităţilor de instruire şi educaţie a adulţilor. Accentul este pus pe modul de organizare şi structurare a conţinuturilor în raport cu forma de organizare a procesului educaţional (învăţământul formal-nonformal), tipul de învăţare şi educaţie (profesionalizare, formare profesională continuă, calificare, recalificare, dezvoltare personală etc.); finalităţile proiectate/aşteptate, în mare parte determinate de nevoile educaţionale ale adulţilor.

Cuvinte-cheie
learning content, educational curriculum, formal education, non-formal education, adults’ education, activity fields, activity profiles,

conţinutul învăţării, curriculum educaţional, educaţie formală, educaţie nonformală, educaţia adulţilor, domenii de activitate, profiluri de activitate