Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
219 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 20:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.01 (186)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2579)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena, NAHABA, Lilia. Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 30-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271063
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue

The Need for Teachers’ Social Skills Training in the Context of Continuous Professional Development

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271063
CZU: 378.01

Pag. 30-38

Creangă (Davidescu) Elena1, Nahaba Lilia2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Articolul reflectă informații generalizate privind formarea competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue. Trăim într-o societate a cunoașterii, societate care se bazează pe învăLilia NAHABA coordonator de programe, Centrul Educațional PRO DIDACTICA țarea de-a lungul întregii vieți. Cadrele didactice sunt puse în situația de a-și anticipa posibilele probleme de carieră și de a ține sub control inevitabilele cotituri și amenințări, de a-și dezvolta cariere flexibile, care să pună accentul pe autocunoaștere, automonitorizare și autoeficacitate. La ora actuală, dezvoltarea profesională este caracterizată de patru mari categorii de capital: financiar, uman, social și psihologic.

The article presents generalized information regarding the development of social skills in teaching staff in the context of continuous professional development. We live in a knowledge society, a society based on lifelong learning. Teaching staff must anticipate possible career problems and keep the inevitable turns and threats under control by developing flexible careers that emphasize self-knowledge, self-monitoring and self-efficacy. Currently, professional development is characterized by four major categories of capital: financial, human, social, and psychological.

Cuvinte-cheie
capital uman, dezvoltare profesională continuă, formare continuă, competenţe profesionale, competențe sociale, abilități sociale, expertiza în muncă,

human capital, continuous professional development, Continuous training, professional skills, social skills, work expertise