Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
241 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 20:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.01 (186)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2590)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena, NAHABA, Lilia. Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 30-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271063
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue

The Need for Teachers’ Social Skills Training in the Context of Continuous Professional Development

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271063
CZU: 378.01

Pag. 30-38

Creangă (Davidescu) Elena1, Nahaba Lilia2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Articolul reflectă informații generalizate privind formarea competențelor sociale la cadrele didactice în contextul dezvoltării profesionale continue. Trăim într-o societate a cunoașterii, societate care se bazează pe învăLilia NAHABA coordonator de programe, Centrul Educațional PRO DIDACTICA țarea de-a lungul întregii vieți. Cadrele didactice sunt puse în situația de a-și anticipa posibilele probleme de carieră și de a ține sub control inevitabilele cotituri și amenințări, de a-și dezvolta cariere flexibile, care să pună accentul pe autocunoaștere, automonitorizare și autoeficacitate. La ora actuală, dezvoltarea profesională este caracterizată de patru mari categorii de capital: financiar, uman, social și psihologic.

The article presents generalized information regarding the development of social skills in teaching staff in the context of continuous professional development. We live in a knowledge society, a society based on lifelong learning. Teaching staff must anticipate possible career problems and keep the inevitable turns and threats under control by developing flexible careers that emphasize self-knowledge, self-monitoring and self-efficacy. Currently, professional development is characterized by four major categories of capital: financial, human, social, and psychological.

Cuvinte-cheie
capital uman, dezvoltare profesională continuă, formare continuă, competenţe profesionale, competențe sociale, abilități sociale, expertiza în muncă,

human capital, continuous professional development, Continuous training, professional skills, social skills, work expertise

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.7271063</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Creangă (Davidescu), E.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Nahaba, L.</creatorName>
<affiliation>Centrul Educaţional Pro Didactica, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Necesitatea formării competențelor sociale la cadrele didactice &icirc;n contextul dezvoltării profesionale continue </title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>capital uman</subject>
<subject>dezvoltare profesională continuă</subject>
<subject>formare continuă</subject>
<subject>competenţe profesionale</subject>
<subject>competențe
sociale</subject>
<subject>abilități sociale</subject>
<subject>expertiza în muncă</subject>
<subject>human capital</subject>
<subject>continuous professional development</subject>
<subject>Continuous training</subject>
<subject>professional skills</subject>
<subject>social skills</subject>
<subject>work
expertise</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.01</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2022-11-11</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul reflectă informații generalizate privind formarea competențelor sociale la cadrele didactice &icirc;n contextul dezvoltării profesionale continue. Trăim &icirc;ntr-o societate a cunoașterii, societate care se bazează pe &icirc;nvăLilia NAHABA coordonator de programe, Centrul Educațional PRO DIDACTICA țarea de-a lungul &icirc;ntregii vieți. Cadrele didactice sunt puse &icirc;n situația de a-și anticipa posibilele probleme de carieră și de a ține sub control inevitabilele cotituri și amenințări, de a-și dezvolta cariere flexibile, care să pună accentul pe autocunoaștere, automonitorizare și autoeficacitate. La ora actuală, dezvoltarea profesională este caracterizată de patru mari categorii de capital: financiar, uman, social și psihologic.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article presents generalized information regarding the development of social skills in teaching staff in the context of continuous professional development. We live in a knowledge society, a society based on lifelong learning. Teaching staff must anticipate possible career problems and keep the inevitable turns and threats under control by developing flexible careers that emphasize self-knowledge, self-monitoring and self-efficacy. Currently, professional development is characterized by four major categories of capital: financial, human, social, and psychological.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>