Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
338 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 20:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.9+341.76(478) (2) |
Внешнеэкономические связи. Внешнеэкономическая политика. Международные экономические отношения. Мировое хозяйство (437) |
Дипломатическое право. Посольское право (53) |
SM ISO690:2012 GOLOVATAIA, Ludmila. Business diplomacy ca instrument pentru implementarea intereselor economice externe ale Republicii Moldova. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2021, nr. 2(20), pp. 66-73. ISSN 1857-4440. DOI: https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).06 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relaţii internaţionale. Plus | ||||||
Numărul 2(20) / 2021 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).06 | ||||||
CZU: 339.9+341.76(478) | ||||||
Pag. 66-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problemele dezvoltării exportului de bunuri și servicii moldovenești, precum și creșterea competitivității internaționale sunt foarte relevante astăzi. Consolidarea poziției Republicii Moldova în economia mondială este o sarcină necesară și inevitabilă. Cu toate acestea, politica externă și factorii economici externi, cum ar fi presiunea corporațiilor multinaționale, creează dificultăți pentru companiile moldovenești de a-și apăra și promova interesele pe piețele externe. Subdezvoltarea sistemului intern de promovare a exporturilor, complexitatea mediului politic și economic internațional și numeroase riscuri actualizează necesitatea de a analiza și a considera conceptul de business-diplomație în cadrul diplomației economice ca un mecanism promițător pentru asigurarea intereselor industriei și companiilor individuale din țări străine. Ca subspecie a diplomației economice, business-diplomația este caracterizată ca o formă mai aplicată de realizare a intereselor economice, inclusiv metode de lobby și comunicare cu statul. Această formă de promovare a intereselor economice la nivel internațional, bazându-se pe structuri diplomatice și misiuni comerciale, poate facilita interacțiunea mai strânsă a companiilor interne atât cu agențiile guvernamentale străine, cât și cu departamentele moldovenești, pentru a realiza interese comerciale în străinătate. Articolul prezintă situația reală din domeniul diplomației economice în Republica Moldova și oferă câteva recomandări pentru îmbunătățirea acesteia. |
||||||
Cuvinte-cheie diplomație de afaceri, relaţii internaţionale, economie externă, export |
||||||
|