Business diplomacy ca instrument pentru implementarea intereselor economice externe ale Republicii Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
330 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-01 20:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.9+341.76(478) (2)
International economy generally. International economic relations. Global economy (437)
Diplomatic law. Laws of diplomacy (53)
SM ISO690:2012
GOLOVATAIA, Ludmila. Business diplomacy ca instrument pentru implementarea intereselor economice externe ale Republicii Moldova. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2021, nr. 2(20), pp. 66-73. ISSN 1857-4440. DOI: https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2(20) / 2021 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Business diplomacy ca instrument pentru implementarea intereselor economice externe ale Republicii Moldova

DOI:https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).06
CZU: 339.9+341.76(478)

Pag. 66-73

Golovataia Ludmila
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2021


Rezumat

Problemele dezvoltării exportului de bunuri și servicii moldovenești, precum și creșterea competitivității internaționale sunt foarte relevante astăzi. Consolidarea poziției Republicii Moldova în economia mondială este o sarcină necesară și inevitabilă. Cu toate acestea, politica externă și factorii economici externi, cum ar fi presiunea corporațiilor multinaționale, creează dificultăți pentru companiile moldovenești de a-și apăra și promova interesele pe piețele externe. Subdezvoltarea sistemului intern de promovare a exporturilor, complexitatea mediului politic și economic internațional și numeroase riscuri actualizează necesitatea de a analiza și a considera conceptul de business-diplomație în cadrul diplomației economice ca un mecanism promițător pentru asigurarea intereselor industriei și companiilor individuale din țări străine. Ca subspecie a diplomației economice, business-diplomația este caracterizată ca o formă mai aplicată de realizare a intereselor economice, inclusiv metode de lobby și comunicare cu statul. Această formă de promovare a intereselor economice la nivel internațional, bazându-se pe structuri diplomatice și misiuni comerciale, poate facilita interacțiunea mai strânsă a companiilor interne atât cu agențiile guvernamentale străine, cât și cu departamentele moldovenești, pentru a realiza interese comerciale în străinătate. Articolul prezintă situația reală din domeniul diplomației economice în Republica Moldova și oferă câteva recomandări pentru îmbunătățirea acesteia.

Cuvinte-cheie
diplomație de afaceri, relaţii internaţionale, economie externă, export