Influenta reprezentarii sociale a frumuseţii asupra imaginei de sine
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
674 135
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 23:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923 (447)
Психология (3397)
SM ISO690:2012
RUSANOVSCHI, Valeria. Influenta reprezentarii sociale a frumuseţii asupra imaginei de sine. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2021, Ediția 11, pp. 157-161. ISBN 978-9975-3471-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 11, 2021
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
11, Chişinău, Moldova, 3-4 decembrie 2020

Influenta reprezentarii sociale a frumuseţii asupra imaginei de sine

The influence of the social representation of beauty on self-image

CZU: 159.923

Pag. 157-161

Rusanovschi Valeria
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 septembrie 2021


Rezumat

The theme of beauty and physical attractiveness appears more and more frequently in modern psychological and sociological discourses. Most often the study of this problem is carried out in the direction of the ambiguity of the characteristics of the physical attraction. This tendency can be explained by the influence of information flows, establishing a direct link between the success of life (both in the field of spiritual and material competences) and the characteristics of a person's physical attractiveness. Consolidated by the media, the influence of the Internet, as well as the degree of development of social networks, the conditions that require the correspondence of the individual aspect and the established standard, determine the importance of a psychological analysis of the phenomenon of beauty, as well as its prevalence in the self-respect of the personality as a whole. The study of the correlation of such a public attitude and of the spiritual and personal changes is difficult. However, the analysis of the internal representations of the individual social groups is important and necessary to understand both the dynamics of the psychological processes and their place in the social cultural space.
In the phenomenon of beauty, it is necessary to distinguish two interrelated aspects: subjective and objective. The first is the reflection and evaluation of the external beauty from the social environment (social representation), the second is the reflection of one's own appearance, as the most important part of the physical "self", but also social and spiritual of a person. The analysis of the phenomenon of beauty from a socio-psychological perspective remains relevant, which is necessary or analyzed multilaterally.



Tema frumuseţii şi atractivităţii fizice apare tot mai des în discursurile psihologice și sociologice moderne. Cel mai des studiul acestei probleme este realizat în direcția ambiguității caracteristicilor atracției fizice. Această tendință poate fi explicată prin influența fluxurilor informative, stabilind o legătură directă între succesul vieții (atât în domeniul competențelor spirituale, cât și materiale) și caracteristicile atractivității fizice a unei persoane. Consolidată de mass-media, influența Internetului, precum și gradul de dezvoltare a rețelelor sociale, condițiile care impun corespunderea aspectului individual și standardului stabilit, determină importanța unei analize psihologice a fenomenului frumuseții, precum și prevalența acestuia în respectul de sine al personalității în ansamblu. Studiul corelației unei astfel de atitudini publice și a schimbărilor spirituale și personale este dificil de realizat. Cu toate acestea, analiza reprezentărilor interne ale grupurilor sociale individuale este importantă și necesară pentru a înțelege atât dinamica proceselor psihologice, cât și locul lor în spațiul socio-cultural.
În fenomenul frumuseții, este necesar să distingem două aspecte interrelaționate: subiectiv și obiectiv. Primul este reflecția și evaluarea frumuseţii externe din partea mediului social (reprezentarea socială), al doelea este reflectarea aspectului propriu, ca parte cea mai importantă a „eului” fizic, dar și social și spiritual a unei persoane. Analiza fenomenului frumuseții în perspectiva socio-psihologică rămâne relevantă, ceea ce necesită o analiză multilaterală.



Cuvinte-cheie
social representation, physical appearance, self-image, self-esteem, social perception, social entities, developmental models, physical attractiveness,

reprezentаreа sociаlă, aspect fizic, imaginea de sine, stimă de sine, percepție socială, entitаte sociаlă, modele de dezvoltаre, atractivitatea fizică