Valori şi atitudini ale actorilor educaţionali
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
395 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 19:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4371)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4024)
SM ISO690:2012
TĂNĂSESCU, Cristina. Valori şi atitudini ale actorilor educaţionali. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 315-329. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 2, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Valori şi atitudini ale actorilor educaţionali

CZU: 37.01

Pag. 315-329

Tănăsescu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Research so far has shown that the status of teachers and self-identity is primarily directed towards mental rewards (subjective work satisfaction) rather than extrinsic or auxiliary rewards, such as money, prestige or power. This results from the historical association of teaching with "service" and the internal structural factors within the profession that favor the emphasis placed on job satisfaction. One of the clear conclusions of this component of the professor's research was that teachers in all schools continue to perceive this profession through the word "vocation". Thus, rather than discussing the status, their workplace orientation should be specified by referring to emotional terms, inclusively by passion, being prepared to sacrifice for the good of their students and hoping to inspire change. Teachers' feeling derives from their identity as teachers and the professional nature of their occupation. We believe that internal praise in the school and among parents is a positive source in identifying the status, the external recognition by prizes of teachers leads to division and counteraction in the collegiate environment.

Cercetările de până în prezent au arătat că statutul cadrelor didactice și autoidentitatea profesională sunt orientate cu precădere spre recompensele psihice (satisfacția subiectivă realizată prin muncă) mai degrabă decât spre recompense extrinseci sau auxiliare, cum ar fi: bani, prestigiu sau putere. Aceasta rezultă din asocierea istorică de predare cu „serviciu" și cu factorii structurali interni din cadrul profesiei, care favorizează accentul plasat pe satisfacția la locul de muncă. Una dintre concluziile clare ale acestei componente a cercetării statutului de profesor a fost că toate cadrele didactice, din toate școlile, continuă să perceapă această meserie prin prisma cuvântului „vocație". Astfel, decât a discuta despre statut, mai degrabă ar trebui specificată orientarea lor la locul de muncă, prin referire la termenii emoționali, inclusiv prin pasiune, fiind pregătiți să se sacrifice pentru binele elevilor lor și în speranța de a inspira schimbrea. Sentimentul profesorilor derivă din identitatea lor ca profesori și natura profesională a ocupației lor. Credem că lauda internă în cadrul școlii și în rândul părinților este o sursă pozitivă în identificarea statutului, iar recunoașterea externă, prin premii, a cadrelor didactice duce la divizare și contracarare în mediul colegial.

Cuvinte-cheie
values, attitudes, educational actors,

valori, atitudini, actori educaţionali