Integrarea socială a migranţilor prin educaţie şi comunicare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
479 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 19:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.347:327.58 (1)
Социальная структура. Общество как социальная система (982)
Международные блоки.Конфликты (214)
SM ISO690:2012
DAUD, Tatiana. Integrarea socială a migranţilor prin educaţie şi comunicare. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 275-286. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Integrarea socială a migranţilor prin educaţie şi comunicare

Social integration of migrants through education and communication

CZU: 316.347:327.58

Pag. 275-286

Daud Tatiana
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2021


Rezumat

În acest studiu autorul corelează trei fenomene complexe: educația, comunicarea și integrarea socială a mingranților în societatea țării gazdă. Atât la nivel național, cât și la cel comunitar, subiectul important al acestui fenomen este migrantul, iar calitatea și procesul integrării sociale depinde de cultură, educație și relațiile de comunicare a actorilor. Se mai evidențiază dependența de educație în procesul de integrare socială a migranților. Autorul supune cercetării procesul de integrare socială din perspectiva istoriografică și teoretico-metodologică, expune conceptul de educație, inclusiv amenințările și instrumentele de asigurare a acesteia în contextul integrării sociale. În concluzie, autorul subliniază că integrarea socială a migranților prin educație răspunde unor necesități practice și realizarea ei este întemeiată pe principiile și valorile țării gazdă.

In this study the author correlates three complex phenomena: education, communication and social integration of the migrants in the society of the host country. At both national and community level, the important subject of this phenomenon is the migrant, and the quality and process of social integration depends on the culture, education and communication relations of the actors. The dependence on education in the process of social integration of migrants is also highlighted. The author submits to research the process of social integration from the historiographical and theoretical-methodological perspective, exposes the concept of education, including threats and tools to ensure it in the context of social integration. In conclusion, the author emphasizes that the social integration of migrants through education responds to practical needs and its realization is based on the principles and values of the host country.

Cuvinte-cheie
migrant, integrare socială, educaţie, comunicare, țara gazdă,

education, integration, systemic approach, migration, social dialogue