Importanța învățământului politic în Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
390 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-03-09 21:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:32(478) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885)
Политика (2934)
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Importanța învățământului politic în Republica Moldova. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 287-292. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Importanța învățământului politic în Republica Moldova

The importance of political education in the Republic of Moldova

CZU: 37.016:32(478)

Pag. 287-292

Ursu Valentina12
 
1 Banca Naţională a Moldovei,
2 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2021


Rezumat

Societatea umană evoluează continuu, uneori cu pași mai rapizi, alteori confruntânduse cu diverse probleme și crize. În orice situație, un domeniu important și prioritar al statului trebuie să rămână educația, care, la rândul său, are nevoie de o formare continuă pentru a corespunde cerințelor actuale ale societății și nu în ultimul rând, să pregătească lideri capabili să guverneze efectiv și eficient țara. Situația de criză din primăvara anului 2020, provocată de pandemia Covid-19, a scos la iveală problemele existente în societate, care cu certitudine își va aduce aportul la o schimbare radicală a mentalității oamenilor. Evaluare funcţionarului public, a clasei politice, a performanței activității politice, nu constau doar în estimarea rezultatelor scrutinelor electorale, dar şi a priorităţilor stabilite la nivel de stat, a obiectivelor realizate. Complexitatea reală a procesului de schimbare, marcate de contradicţii şi generatoare de multiple probleme, conturează și mai mult obiectivul dezvoltării învățământului politic, lipsa unei înalte culturi politice periclitează optimizarea deciziilor politice şi explică convulsia politică din ţara noastră, iar tergiversarea stabilirii unei reţele instituţionale pentru implementarea legislaţiei noi, precum şi lipsa unor mecanisme funcţionale de combatere a crizei completează şirul unor aspecte ce reflectă incapacitatea elitei politice.

Human society is constantly evolving, sometimes with faster steps, other times facing various problems and crises. In any case, an important and priority area of the state must remain education, which, in turn, needs continuous training to meet the current requirements of society and last but not least, to train leaders capable of governing effectively and efficiently the country. The crisis situation in the spring of 2020, caused by the Covid 19 pandemic, revealed the existing problems in society, which will certainly contribute to a radical change in people’s mentality. Evaluation of the civil servant, of the political class, of the performance of the political activity, do not consist only in estimating the results of the electoral elections, but also of the priorities established at state level, of the achieved objectives. The real complexity of the change process, marked by contradictions and generating multiple problems, further outlines the objective of developing political education, the lack of a high political culture endangers the optimization of political decisions and explains the political upheaval in our country, and the delay of establishing an institutional network for implementation of new legislation, as well as the lack of functional mechanisms to combat the crisis complete the series of aspects that reflect the inability of the political elite.

Cuvinte-cheie
învățământ politic, clasă politică, cultura politică, decizii politice, performanța activității politice,

political education, political class, political culture, political decisions, performance of political activity