Articolul precedent |
Articolul urmator |
589 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 10:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01+17:327 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
Этика. Учение о морали. Практическая философия (391) |
Международные отношения. Мировая политика. Внешняя политика (1443) |
SM ISO690:2012 SPRINCEAN, Serghei, SOHOȚCHI, Tudorița-Sanda. Importanța componentei educaționale în procesul de asigurare a securităţii umane. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 97-104. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01+17:327 | ||||||
Pag. 97-104 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Accesul cetăţeanului la educaţie, alfabetizarea, obţinerea unui nivel minim de cultură generală, asistenţă socială şi medicală; producţia și accesul echitabil al oamenilor la alimente şi mărfuri de primă necesitate; participarea democratică efectivă a cetăţenilor în diverse procese sociopolitice; integrarea migranţilor în comunităţile de destinaţie etc., sunt provocări capitale și cele mai vulnerabile aspecte ale vieții sociale contemporare, ce pot fi amenința societatea cu destabilizarea prin pericole securitare. Ieşirea de sub controlul autorităților a fenomenelor globale antroposociale, inclusiv degradarea nivelului culturii generale în societate, amplificarea analfabetismului, discordanţa funcţională dintre oferta sistemului educaţional şi necesităţile reale ale omului contemporan, vor genera inevitabil conflicte violente inter-sociale. Psihologul și pedagogul canadian W.E. Blatz, introduce în circuitul academic în 1966 termenul de „Securitate umană”. Identificarea unor modalități eficiente și sustenabile de depășire a crizei globale în condiții optimale de securitate și bunăstare pentru persoana umană, prin dezvoltarea capacităților de cercetare și aplicare a cunoștințelor în viața de zi cu zi cu privire la securitatea persoanei și a biosferei, educarea și cultivarea etico-morală ale persoanei și comunităților, dezvoltarea tehnologiilor sociale de dirijare şi management societal, devin cele mai importante sarcini trasate de concepția contemporană a securității umane în condițiile crizei globale sociocivilizaţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie securitate umană, educaţie, asistenta sociala, criză globală, vulnerabilitate, pericol, human security, education, social assistance, global crisis, vulnerability, danger |
||||||
|