Comunicarea – condiție a afirmării și manifestării sociale a personalității
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
491 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 10:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923+316.77+316.613 (1)
Психология (3368)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (789)
Социальная психология (960)
SM ISO690:2012
ROŞCA, Ludmila. Comunicarea – condiție a afirmării și manifestării sociale a personalității. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 9-19. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Comunicarea – condiție a afirmării și manifestării sociale a personalității

Communication – condition of affirmation and manifestation of personality

CZU: 159.923+316.77+316.613

Pag. 9-19

Roşca Ludmila
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2021


Rezumat

În acest articol, autorul abordează o temă actuală pentru societatea contemporană, caracterizată de multiple contradicții, diferențe, posibilități de afirmare a personalității. Comunicarea este un proces de transmitere a informatiilor intre indivizi sau grupuri sociale. De aceea, relatiile umane pot fi interactiuni comunicationale, astfel incat conceptul de comunicare a devenit in epoca noastra, unul universal. Declarat, principiul egalității de șanse, în practica socială se aplică rar. Autorul își propune să răspundă la întrebările: Ce factori influențează afirmarea personalității în societate? Cum pot fi aplicate condițiile existențiale în multiplicarea manifestărilor personalității? Pornind de la teza: esența personalității este bio-psiho-socio-culturală, autorul conchide: un factor important în dezvoltarea și afirmarea personalității îl constituie capacitatea lui de a interacționa cu semenii, de a face schimb de informații, de a asimila și aplica în relațiile cu semenii teoria comunicării. Cunoașterea propriului potențial cognitiv, creativ îi permite persoanei să se implice în viața comunității, să descopere calitățile altor oameni, care pot fi aleși în calitate de prieteni, parteneri.

In this article the author addresses a current topic for contemporary society, characmterized by multiple contradictions, differences, possibilities to assert personality. Communication is a process of transmitting information between individuals or social groups. Therefore, human relationships can be communicative interactions, so that the concept of communication has become in our time, a universal one. Stated, the principle of equal opportunities in social practice is rarely applied. The author sets out to answer the questions: What factors influence the affirmation of personality in society? How can existential conditions be applied in the multiplication of personality manifestations? Starting from the thesis: the essence of personality is bio-psycho-socio-cultural, the author concludes: an important factor in the development and affirmation of personality is its ability to interact with peers, to exchange information, to assimilate and apply in relations with peers the theory of communication. Knowledge of one’s own cognitive, creative potential allows a person to get involved in the life of the community, to discover the qualities of other people, who can be chosen as friends, partners.

Cuvinte-cheie
comunicare, personalitate, siguranţă, cunoaştere,

communication, personality, safety, self-knowledge