Articolul precedent |
Articolul urmator |
491 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 10:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923+316.77+316.613 (1) |
Психология (3368) |
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (789) |
Социальная психология (960) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Ludmila. Comunicarea – condiție a afirmării și manifestării sociale a personalității. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 9-19. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923+316.77+316.613 | ||||||
Pag. 9-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol, autorul abordează o temă actuală pentru societatea contemporană, caracterizată de multiple contradicții, diferențe, posibilități de afirmare a personalității. Comunicarea este un proces de transmitere a informatiilor intre indivizi sau grupuri sociale. De aceea, relatiile umane pot fi interactiuni comunicationale, astfel incat conceptul de comunicare a devenit in epoca noastra, unul universal. Declarat, principiul egalității de șanse, în practica socială se aplică rar. Autorul își propune să răspundă la întrebările: Ce factori influențează afirmarea personalității în societate? Cum pot fi aplicate condițiile existențiale în multiplicarea manifestărilor personalității? Pornind de la teza: esența personalității este bio-psiho-socio-culturală, autorul conchide: un factor important în dezvoltarea și afirmarea personalității îl constituie capacitatea lui de a interacționa cu semenii, de a face schimb de informații, de a asimila și aplica în relațiile cu semenii teoria comunicării. Cunoașterea propriului potențial cognitiv, creativ îi permite persoanei să se implice în viața comunității, să descopere calitățile altor oameni, care pot fi aleși în calitate de prieteni, parteneri. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, personalitate, siguranţă, cunoaştere, communication, personality, safety, self-knowledge |
||||||
|