Învăţarea în mediile incluzive
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
642 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 12:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2+376.1 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
SM ISO690:2012
MANEA, Adriana Denisa, BARBĂ, Maria. Învăţarea în mediile incluzive. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 29-33. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Învăţarea în mediile incluzive

Learning in inclusive environments

CZU: 37.013.2+376.1

Pag. 29-33

Manea Adriana Denisa1, Barbă Maria2
 
1 Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2020


Rezumat

Mediile incluzive favorizează învăţarea datorită organizării specifice ergonomice şi ecologice cu accent pe oferirea de oportunităţi de învăţare pentru fiecare educabil. Un mediu incluziv este perceput de fiecare educabil ca fiind un mediu prietenos, interesant, uşor accesibil, plăcut şi distractiv, în acelaşi timp. Învăţarea de profunzime, durabilă se produce printr-o anjarea conştientă şi responsabilă a fiecărui actant educaţional. Mediile incluzive susţin o învăţare de tip interacţional, experenţial şi constructivist bazat pe pedagogia angajamentului. Fiind o învăţare activ-participativă ne aşteptăm ca efortul investit (de natură intelectuală, psiho- motrică, fizică, temporală, materială, financiară) să fie direct proporţional cu rezultatele înregistrate, ceeea ce generează satisfacţie şi reduce stresul, eliminând frustrarea.

Inclusive environments promote learning due to the specific ergonomic and ecological organization with an emphasis on providing learning opportunities for each learner. An inclusive environment is perceived by everyone as an environment that is friendly, interesting, easily accessible, enjoyable and fun at the same time. In-depth, sustainable learning occurs through a conscious and responsible engagement of each educational actor. Inclusive environments propose and support an interactive, experiential and constructivist learning, based on the pedagogy of commitment. Being an active-participatory learning, we expect that the effort invested (intellectual, psychomotor, physical, temporal, material, financial) to be directly proportional to the results recorded, which generates satisfaction and reduces stress, eliminating frustration.

Cuvinte-cheie
incluziune, medii incluzive, învăţare, eficienţă,

inclusion, inclusive environments, learning, efficiency