Aspecte ale satisfactiei în munca la angajati si voluntari organizatiilor filantropice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1082 86
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-22 14:33
SM ISO690:2012
REZIN, Ecaterina. Aspecte ale satisfactiei în munca la angajati si voluntari organizatiilor filantropice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 294-299. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Aspecte ale satisfactiei în munca la angajati si voluntari organizatiilor filantropice

Aspects of Job satisfaction in paid and unpaid workers of philanthropic organizations


Pag. 294-299

Rezin Ecaterina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Mulți dintre lucrători extind rolul muncii dincolo de câștig și așteaptă ca munca să ofere oportunități pentru creșterea și împlinirea personală. Însă fiind întrebați ce le face fericiți la locul de muncă ori rugați să clasifice o listă de beneficii, nu pot obține o imagine clară. Satisfacția de muncă fiind echilibrul dintre atingerea nevoilor sau așteptărilor atât conștiente cât și inconștiente. Cercetarea noastră se baza pe patru componente ale satisfacției în muncă și factorii acestora: componenta cognitivă – perceperea locului în grupul de muncă; componenta comportamentală – orientarea comportamentală în grupul de muncă; componenta emoțională – calitatea contactelor emoționale și componenta orientațional – subiectivă (locul controlului subiectiv) – internalitate versus externalitate. Grupul țintă ales, prezintă angajații sferei filantropice. Cercetarea a cuprins participanți de pe teritoriul Republicii Moldova (Chișinău, Bălți), inclusiv Transnistria (Tiraspol, Râbnița) și Ucraina (Odessa). Datele discutate în articolul dat relevă aspectele satisfacției de muncă la angajații remunerați și cei neremunerați, adică voluntari.

Many of the employees extend the role of work beyond earnings and expect work to provide opportunities for personal growth and fulfillment. But upon wondering what makes them happy at work or asking to classify a list of benefits one cannot get a clear picture. Work satisfaction is the balance between meeting both needs and expectations, both conscious and unconscious. Our research is based on four components of work satisfaction and their factors: Cognitive component – perceiving the one’s place in the work group; Behavioral component - behavioral orientation in the work group; Emotional component - the quality of emotional contacts and the Lokus of control component (place of subjective control) - internality versus externality. The chosen target group for the research presented the workers of the philanthropic organizations. The survey included participants from the Republic of Moldova (Chisinau, Balti), including Transnistria (Tiraspol, Ribnita) and Ukraine (Odessa). The data discussed in this article reveals the aspects of work satisfaction in payed and unpaid employees, i.e. volunteers.

Cuvinte-cheie
satisfacţie în muncă, sfera filantropică, voluntari, angajati, componenta cognitivă, componenta comportamentală, componenta emoțională, componenta orientațional – subiectivă.,

job satisfaction, philanthropic organizations, volunteers, payed employees, cognitive component, behavioural component, emotional component, lokus of control