Utilizarea muzicii în recuperarea copiilor cu tulburari de spectru autist (TSA)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1252 216
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 22:09
SM ISO690:2012
TUDORA, Ana-Maria, RUSNAC, Svetlana. Utilizarea muzicii în recuperarea copiilor cu tulburari de spectru autist (TSA). In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 119-134. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Utilizarea muzicii în recuperarea copiilor cu tulburari de spectru autist (TSA)

The use of music in the recovery of children with autist spectrum disorders (ASD)


Pag. 119-134

Tudora Ana-Maria, Rusnac Svetlana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Articolul este centrat pe influența muzicii, procesului de a cânta la un oarecare instrument muzical asupra învățării, modul în care aceasta stimulează creierul. Astfel autorii fac referire la cercetări empririce efectuate de cercetători din lume, la neuroștiință, de asemenea menționând și studiile efectului terapeutic a muzicii lui Mozart. În articol sunt date beneficiile concrete ale studierii unui instrument, fiind sintetizată o serie de lucrări din literatura de specialitate aferentă temei abordate. Scopul de bază al articolului este de a sublinia rolul muzicii în cazul copiilor cu TSA, introducând noțiunea de meloterapie. Autorii de asemenea menționează importanța adaptării meloterapiei la necesitățile și gradul de afectare al copilului autist, dezvăluie potențialul instrumentelor muzicale în domeniul discutat. În articol sunt date studii de caz care prezentă rezultatele utilizării muzicii în recuperarea copiilor cu tulburări cu spectru autist.

The article is focused on the influence of music, process of playing a musical instrument on the learning and developmental processes, way of stimulating the brain. Thus, the authors refer to empirical researches carried out by foreign researchers, to neuroscience, as well as mentioning the studies on the therapeutic effects of the Mozart music. The article contains the concrete benefits of studying a musical instrument as result of synthesizing a series of specialized literature relevant to topic under discussion, the main goal of the article is to emphasize the role of music in the case of ASD children, introducing the notion of melotherapy. The authors mention also the importance of adapting the melotherapy to the necessities and degree of affection of the autist child, reveal the potential of the musical instruments in this field. The article also englobes case studies that present the results of using the music in the process of recovery the children with autistic spectrum disorders.

Cuvinte-cheie
instrumente muzicale, meloterapie, muzica, tulburări de spectru autist,

musical instruments, melotherapy, music, autistic spectrum disorders