Articolul precedent |
Articolul urmator |
615 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 16:42 |
SM ISO690:2012 CHIRIBĂU-ALBU, Mihaela-Alina. Teoria învăţării mediate – o cale către învăţarea permanentă. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne: conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 1-a. , pp. 188-191. ISBN 978-9975-48-066-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne Partea 1-a. , 2014 |
||||||
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne" Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 188-191 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The paper presents a traineeship stage, organized annually in Europe, in which teachers, psychologists, parents can ”mediate” the shaping of a key competence at European level, considered to be a sine qua non condition of the adaption to and integration in the current society: the ”learning to learn” competence. The theory of mediated learning offers opportunities to the people with hereditary and medical problems (autism, brain attacks, the Down syndrome) and challenges to those who wish to enhance their potential. |
||||||
|