Язык Э.Т.А. Гофмана как источник обогащения словарного запаса студентов
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
592 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-22 21:04
SM ISO690:2012
НИКУЛЧЯ, Екатерина. Язык Э.Т.А. Гофмана как источник обогащения словарного запаса студентов. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 209-212. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Язык Э.Т.А. Гофмана как источник обогащения словарного запаса студентов


Pag. 209-212

Никулчя Екатерина
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2020


Rezumat

 Creaţia lui E.T.A. Hoffmann, bogătă în structuri lexicale şi sintactice, a influenţat literatura artistică a epocilor ulterioare. Varietatea cîmpurilor semantice: realii religioase, viaţa interioară a eroilor dau posibilitate studenţilor să-şi îmbogăţească vocabularul şi să-l aplice nu numai la orele practice de analiză a textului, de lexicologie şi de stilistică, dar şi în comunicarea cotidiană. Un factor important în învăţarea limbilor străine îl constituie cunoaşterea genezei lor. Operele literare ale lui E.T.A. Hoffmann, create la începutul secolului al XIX-lea, combină elemente arhaice cu structuri care au contribuit la dezvoltarea ulterioară a limbii. Unităţile lexicale şi structurile sintactice asimilate la orele practice de lectură colectivă ar fi un material practic util pentru seminarele la istoria limbii germane.  

E.T.A. Hoffmann’s creation, author of fiction novels and fairy tales, influenced the literature of the subsequent periods. His works are amazing due to the great number of lexical and syntactic structures. The variety of lexical fields on different topics, for example, colour palette, sound scale, religious realia and texts, description of daily life, the interior world of the characters allow students of German to enrich their vocabulary and to use it not only at the practical lessons in text analysis, lexicology and stylistics, but also in everyday communication. Familiarization and the profound knowledge of genesis of foreign languages constitute an important factor in their study. E.T.A. Hoffmann’s artistic texts, created at the beginning of the 19th century, combined elements that are out of use in Modern German and those that determined its development. The archaic lexical units and syntactic structures learnt at the lessons of homereading will make the workshops in the history of the German language more effective.  

Cuvinte-cheie
arhaism, conotaţie, context, unităţi lexicale şi sintactice, cîmp lexical, construcţie sintactică, conotaţie stilistică,

archaism, connotation, context, lexical and syntactic units, lexical field, synonymic field, wordformation, syntactic structure, stylistic colouring