Dezvoltarea comportamentului etic al funcţionarilor publici ca factor de modernizare a administraţiei publice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
811 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 14:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
35.08:174 (8)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2627)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (390)
SM ISO690:2012
ZELENSCHI, Angela. Dezvoltarea comportamentului etic al funcţionarilor publici ca factor de modernizare a administraţiei publice. In: Consolidarea administraţiei publice locale şi perspectivele Europene ale Republicii Moldova: conferinţă ştiinţifico-practică internaţională , 23 noiembrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Garomont Studio, 2018, pp. 88-96. ISBN 978-9975-134-20-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Consolidarea administraţiei publice locale şi perspectivele Europene ale Republicii Moldova 2018
Conferința "Consolidarea administraţiei publice locale şi perspectivele Europene ale Republicii Moldova"
Chişinău, Moldova, 23 noiembrie 2018

Dezvoltarea comportamentului etic al funcţionarilor publici ca factor de modernizare a administraţiei publice

CZU: 35.08:174

Pag. 88-96

Zelenschi Angela
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2020


Rezumat

Among basic factors in ensuring an effective public administration, professionalism and civil servants‟ integrity are listed. There are several negative phenomena in the current society, such as corruption, conflicts of interest, incompatibilities, preferential treatment, etc. Such phenomena affect efficient functioning of public institutions and generate citizen‟s distrust in the public administration. This requires actions of prevention, explanation and ethical behavior management in public institutions. Establishing an ethical behavior of civil servants requires, on one hand, a stipulation of ethical standards in a legal framework, while on the other hand requiring also an ethics management in a public institution. We believe achieving a balance between compulsion and motivation of civil servants is needed in order to act in accordance with ethical principles. 

Cuvinte-cheie
Public administration, civil servants, ethics management, ethical behaviour