Articolul precedent |
Articolul urmator |
592 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-10-19 14:29 |
SM ISO690:2012 CIBOTARU, Liubovi. Didactica textului Druțian în gimnaziu. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 316-320. ISSN 2587-3563 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.6, Partea 2, 2019 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" 6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 316-320 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In order to teach the pupils to read, to awaken their interest in the most enjoyable occupation - reading, it is necessary to put in front of them the books, which will touch them from all points of view: emotional, informational, accessible and, especially books where the characters are of their age, close to the soul and the current aspirations. Thus, we have noticed that we can propose to the students of the lower secondary school the Ion Druţă book Daruri. Here are some strategies for teaching / interpreting the book, which hopefully will help us streamline the lesson of literature, awaken pupils' interest in reading. |
||||||
|