Didactica textului Druțian în gimnaziu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
592 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-19 14:29
SM ISO690:2012
CIBOTARU, Liubovi. Didactica textului Druțian în gimnaziu. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 316-320. ISSN 2587-3563 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.6, Partea 2, 2019
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019

Didactica textului Druțian în gimnaziu


Pag. 316-320

Cibotaru Liubovi
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2019


Rezumat

In order to teach the pupils to read, to awaken their interest in the most enjoyable occupation - reading, it is necessary to put in front of them the books, which will touch them from all points of view: emotional, informational, accessible and, especially books where the characters are of their age, close to the soul and the current aspirations. Thus, we have noticed that we can propose to the students of the lower secondary school the Ion Druţă book Daruri. Here are some strategies for teaching / interpreting the book, which hopefully will help us streamline the lesson of literature, awaken pupils' interest in reading.