Aspecte ale integrării socio-profesionale ale elevilor cu cerinţe educaţionale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
740 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-01 09:41
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia, BEJAN, Angela. Aspecte ale integrării socio-profesionale ale elevilor cu cerinţe educaţionale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 239-244. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Aspecte ale integrării socio-profesionale ale elevilor cu cerinţe educaţionale speciale


Pag. 239-244

Foca Eugenia, Bejan Angela
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2019


Rezumat

The article in question touches upon the problem of social and professional integration of pupils with special educational needs, focusing on the access to education and career guidance, so that they acquire the quality of socially useful citizen having a productive job. It highlights the principles, the difficulties and the opportunities of social and professional integration of people with special needs. It proposes some exemples of activities and working methods with pupils from primary classes aiming to facilitate the career choise.

Cuvinte-cheie
social and professional integration, occupation, employment, career guidance, pupils with special educational needs