Rezistența la stres – calitate specifică cadrelor didactice de sprijin
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
652 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 12:07
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana. Rezistența la stres – calitate specifică cadrelor didactice de sprijin. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 62-68. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Rezistența la stres – calitate specifică cadrelor didactice de sprijin


Pag. 62-68

Şova Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2019


Rezumat

The article deals with the problem of stress resistance as one of the basic qualities of the support teacher. The factors that lead to the occurrence of stress in the workplace, as well as the conditions for developing stress resistance are highlighted: knowing the laws of the occurrence of occupational stress, respecting the principles of stress, practicing assertive communication, coping focused on the problem, coping focused on emotions.

Cuvinte-cheie
occupational stress, resistance to stress, the laws of the occurrence of occupational stress, antistress principles, problem-centered coping, emotion-centered coping