Formarea culturii etnoartistice la studenți prin valorificarea didactică a ornamentului covorului traditional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
759 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 12:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.02:39:745.522(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2219)
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336)
SM ISO690:2012
BABIN (GHERMAN), Iuliana. Formarea culturii etnoartistice la studenți prin valorificarea didactică a ornamentului covorului traditional. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile, 30 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2019, Editia 4, pp. 26-38. ISBN 978-9975-84-105-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea patrimoniului etnocultural
Editia 4, 2019
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile"
Chişinău, Moldova, 30 octombrie 2019

Formarea culturii etnoartistice la studenți prin valorificarea didactică a ornamentului covorului traditional

Formation of the ethnoartistic culture of students by the didactic valorification of the traditional carpets ornament

CZU: 378.147.02:39:745.522(478)

Pag. 26-38

Babin (Gherman) Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2019


Rezumat

In the postmodern stage we observe radical changes in the higher artistic education in a field of decorative art and textile design in the Republic of Moldova. Author describes basis, general methodology, principles and content of original modern scientific dissertation research, development of creativity and formation of student’s professional competence in “Artistic Tapestry course”, “Ethnology-Ornamentation course”. As well author identifies ancient ornamental art leading role in the process of study in the high school, using of national traditions to create carpet/tapestry in conjunction with an integrated approach and the influence of cultural interferences, but taking into account the relevance of innovative technologies and programs.

Cuvinte-cheie
artistic creativity, student, artistic tapestry, traditional carpets (bessarabian), professional competence, ethno artistic culture, didactic valorification, ornamental art, traditions