Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
692 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-23 19:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'373.612+821.135.1-1.09 (1) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1473) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2138) |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Liliana. Varietăți stilistice ale repetiției în creația eminesciană. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2018, nr. 2(8), pp. 166-173. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(8) / 2018 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'373.612+821.135.1-1.09 | ||||||
Pag. 166-173 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Repetarea este figura stilului care constă în folosirea aceluiași cuvânt sau cuvinte de mai multe ori pentru a accentua sentimentele, ideile, impresiile și calitățile. Repetițiile devin o modalitate de a exterioriza o varietate de sentimente. Repetarea creației eminesciene este adesea folosită pentru a spori expresivitatea. Multitudinea de tipuri repetate înregistrate în creația lui Eminescu este aliniată succesiv cu exemple atent selectate. În lucrarea poetului repetarea nu este aceeași cu repetarea mecanică a uneia și aceleiași noțiuni, nu este o simplă repetare, o simplă dublare a noțiunii. Creează o densitate semantică ridicată, paralelă cu o simplitate pronunțată a mijloacelor utilizate. În anumite contexte, repetările adâncesc tonul serios al limbajului în altele; repetarea repetării potențează dorința poetului. |
||||||
Cuvinte-cheie poet, figură stilistică, creație eminisceană, repetiție, poet, stylistic figure, Eminesche creation, rehearsal |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-86151</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-12-31</cfResPublDate> <cfVol>8</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>166</cfStartPage> <cfISSN>2345-1866</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/86151</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Varietăți stilistice ale repetiției în creația eminesciană</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>poet; figură stilistică; creație eminisceană; repetiție; poet; stylistic figure; Eminesche creation; rehearsal</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Repetarea este figura stilului care constă în folosirea aceluiași cuvânt sau cuvinte de mai multe ori pentru a accentua sentimentele, ideile, impresiile și calitățile. Repetițiile devin o modalitate de a exterioriza o varietate de sentimente. Repetarea creației eminesciene este adesea folosită pentru a spori expresivitatea. Multitudinea de tipuri repetate înregistrate în creația lui Eminescu este aliniată succesiv cu exemple atent selectate. În lucrarea poetului repetarea nu este aceeași cu repetarea mecanică a uneia și aceleiași noțiuni, nu este o simplă repetare, o simplă dublare a noțiunii. Creează o densitate semantică ridicată, paralelă cu o simplitate pronunțată a mijloacelor utilizate. În anumite contexte, repetările adâncesc tonul serios al limbajului în altele; repetarea repetării potențează dorința poetului.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Repetition is the figure of style that consists of using the same word or words several times to emphasize feelings, ideas, impressions, and qualities. Repetitions become a way of exteriorizing a variety of feelings. The repetition of Eminescian creation is often used to enhance expressiveness. The multitude of repeating types recorded in Eminescu's creation is sequentially aligned with carefully selected examples. In the poet's work the repetition is not the same as the mechanical repetition of one and the same notion, it is not a simple repetition, a simple duplication of the notion. It creates a high semantic density, parallel to a pronounced simplicity of the means used. In some contexts, repetitions deepen the serious tone of language in others; the refrain-repetition potentiates the poet's desire.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-57029</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-57029</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-57029-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-31T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Botnari</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Liliana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>