Articolul precedent |
Articolul urmator |
538 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 19:14 |
SM ISO690:2012 FRUNZĂ, Tatiana. Textul-mijloc de dezvoltare a competenţei de comunicare în clasele primare. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul II, pp. 177-182. ISBN 978-9975-76-134-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul II, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 177-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Communication is the ability to express and interpret thoughts, feelings and actions in both forms: oral as well as written (listening, speaking, reading and writing) and to interact in an appropriate way in the full range of social and cultural contexts -education and training,at work, home or leisure. The concept of communication competence has evolved a lot, at present incorporating domains of knowledge which are increasingly wider. The competence of communication is considered by many authors as the global capacity comprising communicative abilities of the individuals acquired along the entire life. These can be improved by applying of a special methodology that will contribute to the development of communicative competence. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, competenţă de comunicare, text literar, strategii didactice interactive |
||||||
|