Activitatea de voluntariat din perspectivă pedagogică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1085 140
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 09:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.068 (13)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Activitatea de voluntariat din perspectivă pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455

Activitatea de voluntariat din perspectivă pedagogică

Volunteering Seen from a Pedagogical Perspective

CZU: 37.068

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

Activitatea de voluntariat îndeplineşte funcţia generală de promovare a integrării şi a coeziunii sociale la scară comunitară (locală, teritorială, naţională, europeană). Este realizată prin acţiuni de tip nonformal, cu deschideri multiple spre informal. În perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii, activitatea de voluntariat valorifică optim, în situaţii concrete, diferite şi diversificate, experienţa celor implicaţi ca participanţi şi beneficiari. În domeniul educaţiei, evoluează în cadrul structurii de relaţie, cu caracter deschis, a sistemelor postmoderne (contemporane) de învăţământ. Voluntarii – elevi şi studenţi, dar şi profesori – realizează activităţi pe baza acordurilor contractuale şi consensuale stabilite cu diferite organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale, cu reprezentanţi ai comunităţii locale, cu asociaţii profesionale, cu asociaţii de părinţi etc. Competenţa socială, cultivată prioritar, este cea a responsabilităţii individuale şi colective, asumată şi validată civic, (auto)perfectibilă în condiţii de solidaritate morală şi de empatie socioafectivă.

Volunteering as an activity fulfils the general task of promoting social integration and cohesion at community scale (local, territorial, national, and European). It takes place via nonformal activities, with numerous openings towards the informal. From the perspective of lifelong learning, volunteering explores optimally, in specific various and diversified situations, the experience of those involved as participants and beneficiaries. In the field of education volunteering evolves within the structure of postmodern (contemporary) educational systems. The volunteers – pupils and students, as well as teachers – develop their activities based on contractual and consensual agreements with various governmental and nongovernmental organisations, local community representatives, professioal associations, parents’ assossiations etc. When cultivated as a priority, social competence concerns individual and collective responsibility, which is civically assumed and validated and may be perfected under conditions of moral solidarity and socio-affective empathy.

Cuvinte-cheie
voluntariat, activitate de voluntariat, învăţare pe tot parcursul vieţii, coeziune socială, competenţă socială,

volunteering, volunteering activity, lifelong learning, Social cohesion, Social competence