Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1085 140 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 09:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.068 (13) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Activitatea de voluntariat din perspectivă pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.068 | ||||||
Pag. 54-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Activitatea de voluntariat îndeplineşte funcţia generală de promovare a integrării şi a coeziunii sociale la scară comunitară (locală, teritorială, naţională, europeană). Este realizată prin acţiuni de tip nonformal, cu deschideri multiple spre informal. În perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii, activitatea de voluntariat valorifică optim, în situaţii concrete, diferite şi diversificate, experienţa celor implicaţi ca participanţi şi beneficiari. În domeniul educaţiei, evoluează în cadrul structurii de relaţie, cu caracter deschis, a sistemelor postmoderne (contemporane) de învăţământ. Voluntarii – elevi şi studenţi, dar şi profesori – realizează activităţi pe baza acordurilor contractuale şi consensuale stabilite cu diferite organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale, cu reprezentanţi ai comunităţii locale, cu asociaţii profesionale, cu asociaţii de părinţi etc. Competenţa socială, cultivată prioritar, este cea a responsabilităţii individuale şi colective, asumată şi validată civic, (auto)perfectibilă în condiţii de solidaritate morală şi de empatie socioafectivă. |
||||||
Cuvinte-cheie voluntariat, activitate de voluntariat, învăţare pe tot parcursul vieţii, coeziune socială, competenţă socială, volunteering, volunteering activity, lifelong learning, Social cohesion, Social competence |
||||||
|