Inteligenţa emoţională la preadolescenţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1036 214
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-21 17:46
SM ISO690:2012
PÎSLARI, Stela. Inteligenţa emoţională la preadolescenţi. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 440-446. ISBN 978-9975-48-118-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale"
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017

Inteligenţa emoţională la preadolescenţi


Pag. 440-446

Pîslari Stela
 
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2019


Rezumat

The given research is dedicated to the study of emotional intelligence at preadolescents. As results we established that only 35,93% of preadolescents have a high level of emotional intelligence. The high level of emotional intelligence is more characteristic to girls than boys. From age perspective emotional intelligence is more developed at preadolescent from 7th class. Also social environment influence emotional intelligence, the most children with high level of emotional intelligence are from boarding school.

Cuvinte-cheie
-