Criterii de evaluare a rezultatelor educaţiei muzicale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
747 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-30 12:13
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Criterii de evaluare a rezultatelor educaţiei muzicale. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 186-189. ISBN 978-9975-48-118-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale"
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017

Criterii de evaluare a rezultatelor educaţiei muzicale


Pag. 186-189

Morari Marina
 
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2019


Rezumat

Qualitative evaluation criteria of students’ musical culture are the basic indices for determining and getting (obtaining) musical experience: students’ activity, the presence/absence of emotional experience during the musical act positive attitudes about the music. The types of school results in musical education correspond to the structural components of musical culture and form their contents: musical experience being expressed by sensibility, perception, intelligence, attitudes etc. and musical competence which are expressed by musical knowledge/about music and musical capacities.

Cuvinte-cheie
-