Reflecţii despre autoapreciere la copiii de 6-7 ani din perspectiva evaluării fără note în învăţământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
661 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 17:43
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina. Reflecţii despre autoapreciere la copiii de 6-7 ani din perspectiva evaluării fără note în învăţământul primar. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 112-116. ISBN 978-9975-48-118-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale"
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017

Reflecţii despre autoapreciere la copiii de 6-7 ani din perspectiva evaluării fără note în învăţământul primar


Pag. 112-116

Pascari Valentina
 
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2019


Rezumat

The material „Reflections on self-assessment at children aged 6-7, from the point of view of assessment without grades in primary education” outlines a view on self-assessment issues in general and, in particular, at pre-school age. There is revealed the specificity of pre-school self-assessment and its formative advantages, the connection between consciousness, self-image and reflexive actions. Several dimensions of self-assessment at pre-school age are examined from the point of view of linking to the process of critical assessment through descriptors at the primary education stage.

Cuvinte-cheie
-

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Pascari, V.</dc:creator>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>The material &bdquo;Reflections on self-assessment at children aged 6-7, from the point of view of assessment without grades in primary education&rdquo; outlines a view on self-assessment issues in general and, in particular, at pre-school age. There is revealed the specificity of pre-school self-assessment and its formative advantages, the connection between consciousness, self-image and reflexive actions. Several dimensions of self-assessment at pre-school age are examined from the point of view of linking to the process of critical assessment through descriptors at the primary education stage.</p></dc:description>
<dc:source>Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale () 112-116</dc:source>
<dc:subject>-</dc:subject>
<dc:title>Reflecţii despre autoapreciere la copiii de 6-7 ani din perspectiva evaluării fără note &icirc;n &icirc;nvăţăm&acirc;ntul primar</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>