Articolul precedent |
Articolul urmator |
403 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-21 13:44 |
SM ISO690:2012 BERZAN, Verginia. Valoarea didactică a intuitivităţii spaţial–vizuale la lecţiile de biologie în şcoală. In: Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate, Ed. 5, 4-5 noiembrie 2009, Bălţi. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2011, pp. 146-151. ISBN 978-9975-50-038-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate 2011 | ||||||
Conferința "Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate" 5, Bălţi, Moldova, 4-5 noiembrie 2009 | ||||||
|
||||||
Pag. 146-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present research hightights the problem dealing with didactic value of space intuition at the lessons of anatomy and physiology in high schools and at the university level. The research focuses on the necessity of meaning of visual intuition of space and plants. The simultaneous visualization with plants character coming through the teacher's word is less efficient. The form of space visualization combined with the teacher's commentary is a source less efficient of achieving the knowledge about space sharing of volume structural components. |
||||||
|