Monitorizarea dezvoltării fizice a elevilor din ciclul primar din mediul urban conform teoriei Pignet
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
698 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-23 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.037:618.4-053.31 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Științe medicale. Medicină (11143)
SM ISO690:2012
SLIMOVSCHI, Marina, ZAVALIŞCA, Aurica. Monitorizarea dezvoltării fizice a elevilor din ciclul primar din mediul urban conform teoriei Pignet. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2018, nr. 31(2), pp. 110-113. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 31(2) / 2018 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Monitorizarea dezvoltării fizice a elevilor din ciclul primar din mediul urban conform teoriei Pignet

CZU: 373.3.037:618.4-053.31

Pag. 110-113

Slimovschi Marina1, Zavalişca Aurica2
 
1 Institutul de Neurologie si Neurochirurgie ”Diomid Gherman”,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 mai 2019


Rezumat

Copiii din ciclul primar cu vârsta cuprinsă între 7 – 10 ani se caracterizează prin anumite particularităţi în creştere şi dezvoltare, atât a întregului organism, cât şi la nivelul sistemelor de organe. În acest context, anume etapa ciclului primar este caracterizată printr-un şir de schimbări esenţiale în viaţa copilului: anturajul, cercul de persoane, apar obligaţii noi, se reduce activitatea fizică. Toţi aceşti factori, în cumul, solicită o intensă activitate fiziologică a întregului sistem de organe, de aceea în perioada de adaptare la condiţiile şcolare este necesară o atenţie sporită din partea părinţilor şi profesorilor. Orice abatere în dezvoltarea normală a aparatului locomotor, în deosebi deficienţele de atitudine, trebuie tratate cu seriozitate.

Cuvinte-cheie
elev, dezvoltare fizică, sănătate, indicele Pignet, kinetoterapie