Articolul precedent |
Articolul urmator |
563 0 |
SM ISO690:2012 TIOSA, Iuliana. Constructivismus versus instructivismus. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 85-89. ISBN 978-9975-46-240-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 85-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article is a critical depiction of two important currents in pedagogy: instructive learning and structural learning. The basic principles of each pedagogical current and the opinions of different researchers, who, eventually, plead for the structural learning, are enumerated; the key-steps of structural and instructive learning are emphasized; important moments of structural learning are established. The conclusion is drawn, that instructive learning completes effectively the structural learning but it cannot be the basic current in teaching and learning of foreign languages. |
||||||
|