Exercițiu de imagologie – Chișinăul din oferta turistică și de pe harta mentală a localnicilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
618 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-04 19:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[338.48+94](478-25) (1)
SM ISO690:2012
AXENTI, Maria. Exercițiu de imagologie – Chișinăul din oferta turistică și de pe harta mentală a localnicilor. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: al Republicii Moldova în cercetare şi educaţie, 15 noiembrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, Ediţia 3, p. 10. ISBN 978-9975-84-074-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea patrimoniului etnocultural
Ediţia 3, 2018
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural al Republicii Moldova în cercetare şi educaţie"
Chișinău, Moldova, 15 noiembrie 2018

Exercițiu de imagologie – Chișinăul din oferta turistică și de pe harta mentală a localnicilor

CZU: [338.48+94](478-25)

Pag. 10-10

Axenti Maria
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2018


Rezumat

Numărul studiilor de imagologie a Chișinăului modern este destul de limitat, iar comunicarea de față este la etapa incipientă și are drept scop conturarea unor trăsături ale orașului din două perspective diferite. Una din ele vine să cerceteze cum este prezentat Chișinăul oaspeților din străinătate; ce caracteristici îi sunt atribuite orașului pentru a fi atractiv. Cealaltă perspectivă este una reală, a locuitorilor săi, a membrilor comunităților urbane. Astfel, prin acest exercițiu comparativ, vom încerca să reconstituim imaginea orașului Chișinău. Din punct de vedere metodologic, au fost utilizate două metode de studiu: analiza textelor (pentru cercetarea ofertelor turistice) și elaborarea hărților mentale după Kevin Lynch (pentru intervievarea localnicilor). Aceste instrumente de studiu ne-au permis să cercetăm cum este văzut Chișinăul, care sunt locurile importante pentru industria turistică, pe de o parte, și pentru localnici, pe de altă parte. Astfel, au fost analizate 12 oferte turistice și întreprinse 7 interviuri. Volumul restrâns al materialului de studiu se explică prin faptul că cercetarea este la faza incipientă. În urma studiului textelor ofertelor turistice, s-au conturat 7 grupuri de cuvinte care prezintă Chișinăul: capitală și derivatele de la aceasta, oraș din piatră albă, oraș verde, mare, situat pe coline, pe marginea râului, frumos, divers, sovietic. În cele 7 hărți mentale constituite, Chișinăul la fel este văzut drept un oraș verde, mare, divers, dar totuși slab valorificat din punct de vedere turistic. Chiar dacă respondenții au locurile lor preferate în oraș (parcuri, curțile blocurilor etc.), acestea nu coincid întocmai cu locurile pe care le-ar recomanda turiștilor. Acest studiu comparativ ne-a permis conturarea imaginii Chișinăului, iar pe viitor se planifică aprofundarea cercetărilor utilizând o metodologie mai diversă și lărgind eșantionul.